Gott nytt år och god fortsättning!

Här sitter jag hemma i stockholm igen efter 19 härliga dagar hemma i Lidköping hos alla mina vänner och familjen!
Jul, mellandagar, nyår och skidresa! många härliga minnen jag skapa denna tid!

Julafton firade jag med familjen hos min morbror Tolle med famij! mycket god mat och trevliga samtal..
På kvällen blev det julklappsutdelning och tomtegröt. Björn kom vid 20 - tiden efter att ha firat jul med sin släkt i skara.
Många fina och bra julklappar blev det, jag blev mkt nöjd med denna julafton...



Juldagen däremot är ju den största utgångsdagen som finns för ungdomar nu och jag, Björn och vänner skulle ju så klart ut, men ändrade planer på juldagsmorgon.. både jag och Björn vaknar med förkylning i halsen! tråkigt men fallet blev så att vi struntade i att gå ut för att hålla oss friska till nyår,, =) istället blev det filmkväll med anna och charlie..

Mellandagarna tillbringade jag ständigt i affärer för att hitta min outfit till skidresan til nyår.. det var hopplöst, jag åkte till skara var i lidköping och leta men hitta ingen skiddress men däremot ett par urläckra nya skidor och ett par pjäxor i skara.. till slut dagen innan vi skulle åka hittade jag min skiddress på stadium efter mycket om och men med mycket hjälp från både mamma och Björn.. även syrran var med på ett hörn!
(Förlåt för min grinighet i mellandagarna men kan bara säga att det inte är lätt att vara sjuk och prova varma tjocka kläder dagarna i ända.. förlåt och tack för att su stod ut Älskling! <3).

Sedan kom dagen då skidresan mot Sälen och Hundfjället skulle bära av.. 30 december!
Jag, björn. lindha och axel i ena bilen och vi hade ett riktigt hel**te med att få in allt i bilen men efter ca en halvtimma hade vi lyckats backa om allt!
Väl i fjällen blev det skidåkning och en hel del allkohol.. med mycket snacka och nya vänner! =)
Nyår blev det fläskfile a lá clas/björn med potatisgratäng och en väldigt speciell alkohol/kokos/dricka dessert.. som inte blev till sorbet som det var tänkt men det gick ändå! kvällen startade hur bra som helst men mot tolvslaget vart det värre.. ska inte gå in på det men det löstes dagen där på.. Jag och Björn hade vår egen Nyår vid tolvslaget den 1:a eftersom vi inte var med varandra på den riktiga nyår..! mycket mysigt! <3




Den tredje bar det av hem igen mot lidköping och på fredagen blev det utgång för mig, Björn och min syster för hon var nämligen 18år fyllda sen den 1:a så hon var på hugget.. en lyckad kväll och nästan alla var nöjda :P

Lördagen blev det släktkalas för syster mi och ännu mer goda huvudrätter och desserter.. uppskattat!
tidig söndagsmorgon bar det av mot sthlm för mig och Björnen mot lugnare tider och tilbaka till arbetet..

Kan inte mer än att säga att jag är mycket nöjd med slutet av förra året och början av det nya.. oavsett en del olyckligheter..! Kan bara säga:


Gott Nytt År & God Fortsättning!



Kommentarer
Postat av: elina

Stadt är det bästa som hänt hittills under 2008 ;) sen har det h'änt några andra bra saker också! Den bästa starten av alla år iallafall :D:D

2008-01-13 @ 18:34:17
Postat av: elina

Stadt är det bästa som hänt hittills under 2008 ;) sen har det h'änt några andra bra saker också! Den bästa starten av alla år iallafall :D:D

2008-01-13 @ 18:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0